MPA Logo

new banner

၂၀၁၅ ခုနှစ် ဇူလိုင်လ ၂၆ ရက်နေ့တွင် သီလဝါ Regency SPC Services Company Limited သည် သီလဝါ အထူးစီးပွားရေးဇုန်တွင် စက်သုံးဆီ သိုလှောင်ရုံနှင့် သိုလှောင်ကန်ခြံကို လည်ပတ်ဆောင်ရွက်နေပြီး ဘူတာရုံတွင် လောင်စာဆီတင်ဆောင်ရန် 175m x 20m ဆိပ်ခံတံတား၊ ဂါလံ ၁၆ သန်းဆံ့သော ဆီတိုင်ကီများနှင့် ဆီတင်သင်္ဘောတင်သင်္ဘောများ တင်ဆောင်ရန် bays များလဲပါဝင်သည်။ Regency SPC Services Company Limited သည် 133m x 19.5m အကျယ်ရှိ ပင်မဆိပ်ကမ်းတစ်ခုနှင့် 52.75m x 7.5m ကျယ်သော တံတားတစ်ခုတို့နှင့်အတူ 24.7 ဧက ကျယ်ဝန်းသည်။ Terminal ဂိတ်ကို လောင်စာတင်/ချခြင်း၊ လောင်စာဆီဖြန့်ဖြူးခြင်းနှင့် လောင်စာသိုလှောင်ခြင်းအတွက် အသုံးပြုနိုင်ပါသည်။

ရန်ုကုန်ဆိပ်ကမ်း၊ သီလဝါဆိပ်ကမ်းဒေသ မြေကွက်အမှတ် ၁၅ ၊ ၁၆ (အေ၊ ဘီ)တွင် မြန်မာ့ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်နှင့် Elite Petrochemical Co., Ltd. တို့ အကြား BOT စနစ်ဖြင့် တည်ဆောက်ကာ ဆိပ်ကမ်းလုပ်ငန်းလုပ်ကိုင်ခွင့်ပြုခြင်းနှင့် သက်ဆိုင်သော သဘောတူစာချုပ်ကို ၂၆-၂-၂၀၁၃ ရက်နေ့တွင် လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့ပြီး ဆိပ်ကမ်းလုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်လျှက်ရှိပါသည်။ Elite Petrochemical Co., Ltd သည် IMO မှအသိအမှတ်ပြုထားသောဆိပ်ခံတံတားဖြစ်ပြီး LPG နှင့် ရေနံထွက်ကုန်ပစ္စည်းများတင်ဆောင်ခြင်းနှင့်လွှင့်တင်ခြင်းဝန်ဆောင်မှုူများကို LPG ရေနံတင်သင်္ဘော/ရေယာဉ်မှသိုလောင်ကန်များအထိဆောင်ရွက်ပေးပါသည်။

Main Jetty Capacity of Vessel
Length – 204 M 20,000 DWT & Draft of 9 M
Breadth – 20 M
Fire artillery
Approach Bridge 2 Sets
Length – 121.067 M Oil Fence
Breadth – 9 M 820 M

MCV Terminal Limited သည် ဟောင်ကောင်နိုင်ငံအခြေစိုက်၊ CNTIC Vpower International Terminal (Yangon) Limited မှ အစုရှယ်ယာ ၅၇ % နှင့် မြန်မာနိုင်ငံရှိ Myanmar Business Consultant Group Limited မှ အစုရှယ်ယာ ၄၃ % တို့ ပူးပေါင်းပါဝင်၍ မြန်မာနိုင်ငံတွင် ဖွဲ့စည်းထားသော ကုမ္ပဏီဖြစ်ပါသည်။

မြန်မာနိုင်ငံရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုကော်မရှင်၏ ခွင့်ပြုမိန့်ဖြင့် CNTIC Vpower YG2 Limited သည် သီလဝါဆိပ်ကမ်းဒေသ၊ မြေကွက်အမှတ်(၁၄)တွင် ၃၅၀ မဂ္ဂါဝပ် LNG စွမ်းအင်သုံး ဓါတ်အားပေး စက်ရုံတည်ဆောက်၍ လျှပ်စစ်ဓါတ်အား ထုတ်လုပ်ရောင်းချခြင်းလုပ်ငန်းတွင် လိုအပ်သည့် LNG များအား ထောက်ပံ့ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်ရန်အတွက် မြန်မာ့ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်မှ စီမံခန့်ခွဲပိုင်ခွင့် ရှိသော သီလဝါမြေကွက်အမှတ်(၁၃၊ ၁၄)၏ ရေဘက် မျက်နှာစာ ဧရိယာတွင် Dolphin Type Jetty တည်ဆောက်၍ LNG တင်ဆောင်ထားသည့် သင်္ဘောကြီးအား ကျောက်ချထားရှိ၍ Floating Storage Unit(FSU) အဖြစ် အမြဲတမ်းထားရှိကာ လိုအပ်သော LNG များအား LNG Feeder သင်္ဘောများဖြင့် တင်သွင်းဖြည့်တင်းပြီး ဖြန်ဖြူးရောင်းချမည်ဖြစ်ပြီး ၎င်းဓါတ်အားပေး စက်ရုံအတွက် လိုအပ်သည့် LNG များ ထောက်ပံ့ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်ရန် အတွက် Providing Services for FSU Berthing၊ Regasification for LNG Power Plant လုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်လျှက်ရှိပါသည်။

Location Thanlyin Township
Total Quay Length and Width 3280 ft x 98 ft
Accommodative size of vessel 20000 DWT
Water Depth (Apron) 9 meters
Investment Scheme 25 yrs + 5 yrs x 3 times
Investment Amount US$ 71.91 Millions
Start Date of Construction 28-6-1995
Completion Date 5-1-1997

Mission : To be the leading port and terminal operator in Myanmar comitted towards providing high quality services to meet customers’ needs, enhancing the well being of employees, ensuting consistent returns to our shareholders and meeting the needs of our changing society.

Myanmar International Terminals Thilawa (MITT) is a multi-purpose container terminal located at Thilawa near the mouth of the Yangon Rive. The terminal offers a comprehensive range of safe, efficient and productive services to the shipping industry 24 hours a day seven days a week.

MITT is located just 25 kilometers from Yangon,the largest city in Myanmar and the country’s international trade portal, through which 90 percent of the nations maritime trade passed. The terminal is also adjacent to the Thilawa Special Economic Zone planned to become operational by the middle of 2015.

MITT have five berths capable of handling a wide variety of cargo, Large Vessels with deeper draft could dock at MITT compared to at city terminals. There is also a rail line right into the terminal linking MITT not only with Yangon city but also with the national rail network.

MITT provides international standard service with berthing capacity for five ocean-going vessels of up to 2,000 TEU feeder ships and conventional cargo ships of 35,000 tons dead weight MITT facilitates container trucking service and inland shipping barges to ensure cost effective and efficient movement of cargoes. There is also a container barge service between MITT and Shwe Pyi Tha Industrial Zone. MITT applies the most strongest safety and environmental rules in line with ISPS code security standards. Security policies ensure that all users of our facilities are protected at all times.

Location Thanlyin Township
Total Quay Length and Width 656 ft x 55 ft
Accommodative size of vessel 20000 DWT
Water Depth (Apron) 9 meters
Investment Scheme 25 yrs
Investment Amount US$ 14.6 Millions
Start Date of Construction 10-7-1996
Completion Date 25-3-1998

The Myanmar Integrated Port Limited (MIPL) is established on an area of 37 acres (150,000m2) allocated for port services. The facilities of the MIPL terminal are designed to handle both bulk liquid cargo (edible oil) and general cargo. Located at Plot (4), Thilawa Port area, along the shore of the Yangon River, the landing constitutes a perfect berthing place for conventional vessels.

A strategic location, MIPL provides direct access to Thilawa Special Economic Zone and commercial areas. The port is a one stop service facility, equipped to handle all sorts of cargo, from liquid bulk vessels to RORO, project cargo, cruise ships, bulk carriers and LOLO.

MIPL has a skilled and stable workforce with a highly developed and modern infrastructure as well as an extensive warehousing and storage capacity. The port is fully equipped with stevedoring equipment for handling bulk liquid, bulk dry and other dry cargo ships, served by a well-fortified 200 meters jetty, a Warehouse, Tank Farm, Car Parking Site and Steel Drum Factory.

ရန်ကုန်ဆိပ်ကမ်း၊ သီလဝါဆိပ်ကမ်းဒေသ မြေကွက်အမှတ်(၃)တွင် ကတ္တရာနှင့် ရေနံဆက်စပ်ပစ္စည်းများ တင်ချဆိပ်ခံ တံတားနှင့် အထောက်အကူပြုအဆောက်အအုံများ BOT စနစ်ဖြင့် တည်ဆောက်ခြင်းနှင့် လုပ်ငန်းဆောင်ရွက်ခြင်းများအတွက် မြန်မာ့ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်နှင့် Puma Energy Asia Sun Co., Ltd (PEAS) တို့ကြား  သဘောတူစာချုပ်ကို ၁-၉-၂၀၁၄ ရက်နေ့တွင် ချုပ်ဆိုခဲ့၍ ဆိပ်ကမ်းလုပ်ငန်းများ လုပ်ကိုင်ဆောင်ရွက်လျှက် ရှိပါသည်။

မြေအကျယ်အဝန်း ၃၇.၀၆ ဧက
ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုစနစ် BOT
သိုလှောင်ကန်များ ၇၀၀၀ ကုဗမီတာ ကတ္တရာသိုလှောင်ကန် (၃)လုံး
၇၀၀၀ ကုဗမီတာ ဆီသိုလှောင်ကန် (၃)လုံး
၁၂၀၀၀ ကုဗမီတာ ဆီသိုလှောင်ကန် (၃)လုံး
၅၀၀၀ ကုဗမီတာ ဆီသိုလှောင်ကန် (၂)လုံး

APEX Gas & Oil Public Company Limited was incorporated on 16 January 2013 with registration No.4334 and established the Great Petroleum Terminal. The Great Petroleum Terminal is the first standard private petroleum terminal in Myanmar certified in accordance with ISO 9001-2008.

The terminal operates a full range of storage tank services. gasoil (diesel), gasoline (magas 92/95, etc.) and terminal related logistics services for both local and import/export use. Moreover, gasoline are provided to their 19 filling stations and more than 30 of their partners’ filling stations.

Myat Myittar Mon Company Limited was incorporated on 3 April 2000 with registration No.14 and established the Myat Myittar Mon Petroleum Terminal in Thilawa. The terminal is in operation using the four tanks listed above and Myat Myittar Mon is building additional four storage tanks in the terminal.

  • Length of Terminal – 131 mx 13m
  • Depth of Waterfront ara – 9m
  • Type of cargo – Petroleum
  • Backup area – 24.71 acres
  • DWT – 15000

မြန်မာ့ ဆိပ်ကမ်းအာဏာပိုင်နှင့် Company တို့ အကြား BOT စနစ်ဖြင့် တည်ဆောက်ကာ ဆိပ်ကမ်းလုပ်ငန်းလုပ်ကိုင်ခွင့်ပြုခြင်းနှင့် သက်ဆိုင်သော သဘောတူစာချုပ်ကို ၂၃-၁၁-၂၀၁၀ ရက်နေ့တွင် လက်မှတ်ရေးထိုးခဲ့ပြီး ယုဇနဆိပ်ခံတံတားသည် မျက်နှာစာအလျား ၁၁၃.၄ မီတာ အရွယ် ဆိပ်ခံတံတားတွင် စားအုန်း ဆီတင်သင်္ဘောကြီးများ ဆိုက်ကပ် အသုံးပြု လျှက်ရှိပါသည်။

တည်နေရာ ဆိပ်ကမ်းမြို့နယ်၊ ရန်ကုန်တိုင်း
ဆိပ်ခံတံတားအရွယ်အစား မျက်နှာစာအလျား ၆၀၀ ပေ x အကျယ် ၉၈ ပေ
ဆိုက်ကပ်နိုင်သည့်သင်္ဘောအရွယ်အစား ကုန်သေတ္တာကုန်စည်နှင့်အထွေထွေကုန်စည်သင်္ဘော ၁၅၀၀၀ တန်
ရေစူး ၉ မီတာ
ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှုပမာဏ နိုင်ငံခြားသုံးငွေ အမေရိကန်ဒေါ်လာ၂၇.၈သန်း
ပြည်တွင်းသုံးငွေ ကျပ် ၄၂၁ သန်း
လုပ်ငန်းစတင်သည့်နှစ် ၂၇-၁-၁၉၉၇
လုပ်ငန်းပြီးစီးသည့်နှစ် ၂၂-၁-၁၉၉၈